niedziela, 8 września 2013

Jak zbudować portal na sprzedaż

Pogląd na to, że na można zarabiać wyłącznie na domenach jest całkowicie mylny. Oczywiście wartość domeny może być niejednokrotnie wyższa, niż zawartość portalu, ale zdarzają się i częste przypadki odwrotne.

Podstawową zasadą jest wybór odpowiedniego segmentu rynku, w którym chcemy działać. Musi to być zdecydowanie taki, na którym się znasz lub przyswajanie wiedzy nie wymaga kończenia specjalistycznych kursów lub nawet studiów magisterskich.

Proces budowania wartości takiego portalu jest procesem długotrwałym i na samym początku dość żmudnym. Pojawienie się samej treści na witrynie i stworzenia 20 podstron, nie oznacza wcale, że wartość takiego portalu przekroczyła wartość wyceny na 0 zł. Potrzeba czasu, aby użytkownicy zaczęli gościć na twojej stronie. Tutaj musisz zdecydowanie podjąć odpowiednie działania marketingowe, które w wielu przypadkach są usługami płatnymi.

Zanim cokolwiek wyciągniesz z takiego portalu, trzeba w niego trochę włożyć. Jednakże pamiętaj, że im więcej osób zacznie go oglądać i korzystać z udostępnianych informacji, tym teoretycznie cena takiego portalu powinna rosnąć. Jednakże strona internetowa, jak zresztą każdy inny produkt, wart jest tyle, ile skłonny jest zapłacić za niego klient. Pamiętaj o tym podczas przyszłych negocjacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz