Portale internetowe są bardzo często tworzone wyłącznie do dalszej
odsprzedaży. Pozycjonowane przez kilka miesięcy, zdobywające nowych
użytkowników zwiększają swoją wartość. Jeżeli przynoszą zyski, to można
wycenić dany portal przyjmując zwrot z kapitału po 12 miesiącach. Jeżeli
jest to zysk miesięczny np. 100 zł, to można ustalić, że dana wartość
danego portalu wynosi dwukrotność zarobków, czyli. ok. 2400 zł.
Oczywiście na jego wartość wpływają
również wiele innych dodatkowych czynników, takich jak: segment rynku w
jakim działają, liczbę unikalnych użytkowników czy potencjał rozwojowy
danego portalu.
Zdarza się również tak, że sama domena internetowa jest warta więcej, niż sama zawartość portalu.
Obecnie nie ma niestety żadnego serwisu, który by w racjonalny sposób
podjął próbę wyceny portali. W wielu przypadkach ceny sprzedaży portali
osiągają absurdalne wręcz ceny, nieadekwatne do ich wartości.
Przykładem są chociażby serwisy związane z programami partnerskimi,
których właściciele chcą uzyskać cenę przekraczające 500 zł, a nawet i
więcej! W wielu przypadkach są to witryny, których zarówno wartość
merytoryczna, jak i atrakcyjność domeny nie są w żaden sposób adekwatne
do jego wyceny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz