środa, 1 lipca 2015

W jaki sposób można wycenić portal do sprzedaży?

Portale internetowe są bardzo często tworzone wyłącznie do dalszej odsprzedaży. Pozycjonowane przez kilka miesięcy, zdobywające nowych użytkowników zwiększają swoją wartość. Jeżeli przynoszą zyski, to można wycenić dany portal przyjmując zwrot z kapitału po 12 miesiącach. Jeżeli jest to zysk miesięczny np. 100 zł, to można ustalić, że dana wartość danego portalu wynosi dwukrotność zarobków, czyli. ok. 2400 zł.

Oczywiście na jego wartość wpływają również wiele innych dodatkowych czynników, takich jak: segment rynku w jakim działają, liczbę unikalnych użytkowników czy potencjał rozwojowy danego portalu.

Zdarza się również tak, że sama domena internetowa jest warta więcej, niż sama zawartość portalu.

Obecnie nie ma niestety żadnego serwisu, który by w racjonalny sposób podjął próbę wyceny portali. W wielu przypadkach ceny sprzedaży portali osiągają absurdalne wręcz ceny, nieadekwatne do ich wartości. Przykładem są chociażby serwisy związane z programami partnerskimi, których właściciele chcą uzyskać cenę przekraczające 500 zł, a nawet i więcej! W wielu przypadkach są to witryny, których zarówno wartość merytoryczna, jak i atrakcyjność domeny nie są w żaden sposób adekwatne do jego wyceny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz