niedziela, 9 października 2016

10 powodów dla których zmieniamy konto bankowe

Warto czy nie warto jest zmienić konto bankowe? Generalnie jesteśmy leniwi, ale jeżeli powodu są słuszne, to może jest lepsza zmiana? Dobra zmiana.

10 powodów dla których zmieniamy konto bankowe

Poniżej znajduje się kilka powodów dla którego warto jest zmienić rachunek bankowy na inny.

1) Opłaty.

Główny powód, który decyduje o rezygnacji z usług danego banku. Bardzo często jest jednak, tak, że to dopiero kolejna podwyżka sprawia, że podejmujemy taką decyzję. Dopóki nie przekroczymy granicy bólu, jesteśmy w stanie "przetrawić" tę pierwszą podwyżkę, przyzwyczaić się do niej i zapomnieć. Następna z dużym prawdopodobieństwem to już zmieni. A przecież są jeszcze darmowe kont bankowego, to w taki razie, jak mówi pewien slogan reklamowy, "po co przepłacać"?

2) Promocyjna oferta banku dotycząca rachunków bankowych.

Zwłaszcza wówczas, jeżeli jeszcze coś do tego dorzucą, np. 100 zł, tablet lub smartfona. A jeżeli przez pół roku konto jest w pełni darmowe? Bierzemy.

3) Przepraszamy, tu nie biją, ale aktualizacja na stronie potrwa 48h.

Bankomat danego banku nie działa lub zabrakło w nim gotówki? Biegniesz do innego i oczywiście płacisz za wypłatę.

Na stronie internetowej trwają prace modernizacyjne, która potrwają jeszcze... nie wiadomo jak długo? Przecież można było to zrobić w godzinach nocnych. O ile była przeprowadzana w nocy, to o 7 godzinie masz informację, że potrwa do 8. O godzinie 8 jest kolejna informacja, że jeszcze godzinę...

Musisz pilnie zrealizować przelew, a SMS-y do przelewów nie przychodzą, a pani z infolinii informuje ciebie, że wie o problemie, ale kiedy dział techniczny sobie z tym poradzi, to już nie wie...

4) Interfejs.

Korzystasz z konta już pół roku i wciąż nie za bardzo orientujesz się gdzie jest zakładka z przelewami, nie możesz sprawdzić historii rachunku lub zastanawiasz się po raz kolejny, dlaczego nie ma zakładki z możliwością wysłania wiadomości do banku? Pomoc dotycząca poruszania się po panelu użytkownika jest niewystarczająca, samo poruszanie się po stronie nie jest intuicyjne i sprawia wiele kłopotów.

5) Bankowość mobilna.

Prawie nie istnieje, zwłaszcza jak patrzysz na to, co może zrobić twój sąsiad z telefonem, mając konto w innym banku.

6) Infolinia. Niekompetencja.

Czekasz na połączenie z infolinią. Wszystkie stanowiska są zajęte, proszę czekać. Średni czas oczekiwania 340 sekund...

Obsługa infolinii informuje ciebie, że wszystko jest pod kontrolą i "leci z nami pilot", ale tak naprawdę nie wie o co chodzi, przeprasza i prosi o wyrozumiałość.

"Nie rozumiem o co panu chodzi. Proszę skontaktować się z działem ..., może oni pomogą."

7) Nie możemy uwzględnić, reklamacji, bo....


Co daje konsolidacja kredytów? Jeżeli zamierzasz skonsolidować wybrane kredyty i pożyczki bankowe, to warto jest sprawdzić co to jest kredyt konsolidacyjny i jakie są podstawowe korzyści z konsolidacji.


Coraz więcej osób, nie godzi się na warunki banków, jeżeli uważają, że postąpiły one niezgodnie z umową lub regulaminem, lub ponieśli straty z ich winy. Piszą i wymieniają się opiniami z bankami. Tracą czas, ale coraz częściej podejmują decyzję o zmianie banku, jeżeli stwierdzą, że bank niesłusznie nie uwzględnił ich reklamacji.

8) Przeprowadzka do innego miasta.

Miasto średniej wielkości, nie ma, aż tak dużo bankomatów, nie wspominając o oddziale banku, z którego usług dotychczas korzystaliśmy. A płacić za wypłatę z innych bankomatów? Bez sensu...

9) Kolejka jak do mięsnego za "komuny".

Jedyny oddział banku w mieście, a ty jesteś zmuszony do częstych odwiedzin w banku. I znowu kolejka, za mało "okienek", zbyt skromny personel. Poproszę z kierownikiem...

10) Konto firmowe.

Podjęcie działalności gospodarczej bardzo często powoduje, że zamykamy rachunek osobisty i zakładamy firmowy. A to, że zapłacę więcej? To nic, przecież "wrzucę to w koszty", bo można.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz